Rekrytera eller hyra in en receptionist - vilket alternativ är bäst för dig?

Som företag är det ibland svårt att veta om ett behov är permanent eller temporärt. I vissa fall är det bäst att rekrytera en medarbetare till receptionen direkt, medan det i andra fall är bättre att hyra in personalen under en viss tid. Vilket alternativ som är bäst för er framkommer genom att ni svarar på en rad frågor. Vi har erfarenheten och kompetensen som krävs för att hjälpa er belysa behovet och besvara frågorna. Kontakta oss redan i dag!

Permanent receptionist via rekrytering

Företag som vet att en permanent tillsättning är det rätta kan genom en direktrekrytering förstärka sitt team på ett effektivt sätt. Tillsätta en stjärna till er reception samtidigt som ni lägger tid för rekrytering på er verksamhet istället. Hur? Genom att anlita ett specialiserat rekryteringsföretag inom kundservice.

Det har ofta nätverket, erfarenheten och kompetensen som krävs. Hitta och välj ut rätt kandidater till era kundservicefunktioner. Ni sparar oerhört mycket tid samtidigt som vi med vårt nätverk hjälper er att hitta “the perfect match”.

Temporär receptionist för tillfälligt behov

Våra kunder berättar ofta att de hyr in personal till receptionen på grund av ett tidsbestämt uppdrag. Någon på avdelningen ska ha föräldraledigt, resa bort eller på grund av en planerad tillfällig arbetstopp. Inhyrning av en receptionist är en flexibel lösning för att stärka teamet.

Jämfört med anställning ger detta alternativ mindre administrativt och juridiskt ansvar. Vi ser till så att ni får kollektivavtalade villkor och därmed en trygghet som gynnar både er och er konsult, och som gäller under hela uppdraget.

Vi hjälper dig

Vi har hjälpt företag inom olika branscher att rekrytera receptionister sedan vi startade 2009. Vi är experter på att bemanna och rekrytera, och kan erbjuda värdefull hjälp till er som företag. Hör av er till oss, så hjälper vi er att hitta en riktigt vass receptionist!

Samhällsansvar

Det var tidigt en självklarhet för oss att ta vårt samhällsansvar som företag. Det räckte helt enkelt inte att bara arbeta med affärer. Därför startade medarbetarna på Hero stiftelsen Heartworking Foundation (läs mer på heartworkingfoundation.org). Syftet med stiftelsen är att fler av världens fattiga barn och ungdomar ska få gå i skolan.