Bemanning

Söker ni personal inom ekonomi, administration eller kundservice?

Funderar ni på att bemanna er ekonomi-, administrations- eller back-office avdelning? Företag väljer ofta att hyra in personal till dessa avdelningar främst på grund av det ger ökad flexibilitet, minskade risker samt massvis med sparad tid. Att anställa egen personal är en stor och ibland riskfylld investering som kräver ett stort ansvar från er som arbetsgivare. Att bemanna dessa tjänster är därför ett bra alternativ. Visste du att efter 1000 timmar (c:a 6 mån heltid) så erbjuder vi fritt övertag av konsulten för 0kr?

Specialister på bemanning inom ekonomi, administration och kundservice

Vi är auktoriserat bemanningsföretag via Almega och följer Unionens kollektivavtal. Rekryterings-och bemanningsprocessen ser ut enligt nedan:

Kravprofil tas fram

Vi inleder processen med att sätta upp en kravprofil för tjänsten genom att ni träffar vår rekryterande konsultchef som håller i kravprofilsmötet.

Konsultchefen fokus är att lära känna er som företag och förstå vilka kompetenser och erfarenheter som är centrala för att er nya medarbetare skall lyckas i rollen. Det här är ett mycket viktigt möte som lägger grunden för hela rekryteringsprocessen. Vi tar detta första steg på största allvar.

Kartläggning av kandidatmarknaden

Vi kartlägger och identifierar kandidater genom en gediget search-arbete. Vi har flera års erfarenhet av att arbeta i LinkedIns mest avancerade sökverktyg, som ger goda möjligheter att hitta de mest relevanta kandidaterna. Som komplement annonserar vi tjänsten på de största jobbkanalerna.  

Kompetensbaserad intervju med intressanta profiler

Normalt intervjuar vi 5-7 kandidater per tjänst och presenterar de 3-5 bäst lämpade kandidaterna. Ni får en kandidatpresentation av oss där det tydligt motiverar på vilka styrkor och egenskaper kandidaten har för att kvalificera sig som en relevant kandidat.

Val av kandidat

När ni sedan intervjuat kandidaterna bollar vi tillsammans med er igenom vilken kandidat som är bäst lämpad för tjänsten och genomför referenstagning. Vi är måna om att ha en konsultativ approach där vi med vår erfarenhet vägleder er i er beslutsprocess.

Inhyrning

Slutligen, genom att ni hyr in er nya medarbetare, är det vi som sköter det allt det administrativa och tekniska kopplat till att skriva anställningsavtal, betala ut lön, pension, semester, arbetsgivaravgift och sociala avgifter.

Löpande dialog/samarbete

Ni och konsulten får en dedikerad konsultchef som löpande håller i dialogen med er och den inhyrda konsulten för att säkerställa att samarbetet går så smidigt till som möjligt och lösa eventuella frågor som dyker upp längs vägen från respektive part.

Att bemanna är smidigt

Vi har sedan 2009 bemannat och rekryterat nära tusen uppdrag inom områdena ekonomi, administration och kundservice. Man kan lugnt säga att vi vet vad vi gör. Vill du komma i kontakt med oss för att få rådgivning huruvida ni bör hyra in er personal till er back-office avdelning? Hör av dig till oss på radgivning@hero.se eller 08-410 22 670 så hjälper vi dig att reda ut dina frågor!

Samhällsansvar

Det var tidigt en självklarhet för oss att ta vårt samhällsansvar som företag. Det räckte helt enkelt inte att bara arbeta med affärer. Därför startade medarbetarna på Hero stiftelsen Heartworking Foundation (läs mer på heartworkingfoundation.org). Syftet med stiftelsen är att fler av världens fattiga barn och ungdomar ska få gå i skolan.