Rekrytering / KUNTJÄNST / RÅDGIVANDE KUNDTJÄNST

RÃ¥dgivande kundtjänst – framtidens kundservice

I en värld där AI och chatbots tar över allt fler rutinuppgifter, utvecklas kundtjänstrollen i en ny, spännande riktning. Rådgivande kundtjänst representerar nästa steg i kundservicens evolution, där mänsklig expertis och empatisk kommunikation står i centrum.

kundservice rådgivande

Rekrytering & KONSULTER

Vad är rådgivande kundtjänst?

En rådgivande kundtjänstroll går bortom traditionell problemlösning, och utvecklas i riktning mot en mix av kundvård, försäljning och customer success. I en tid när kundtjänstfunktionen står mitt i en transformation, kanske den största sedan digitaliseringen intåg, krävs andra egenskaper och kompetens hos en kundtjänstmedarbetare för att möta kundens behov. Det handlar om att rekrytera medarbetare som vet hur man proaktivt identifierar kundens behov, erbjuder personlig rådgivning och expertis och lyckas skapa mervärde genom kvalificerad vägledning. Genom detta kan kundtjänst gå från ren ärendehantering till att bygga långsiktiga kundrelationer baserade på förtroende och lojalitet.

När AI tar över rutinärenden hanterar människor komplexitet. Det är den enkla, och sanna, anledningen till en växande efterfrågan på marknaden för en rådgivande kompetens vid rekrytering inom kundtjänst.

Process

Så hittar vi kompetensen du behöver – vår rekryteringsprocess

Nedan hittar du vår rekryteringsprocess steg för steg.

1

Kravprofilsmöte

Vi börjar med ett kravprofilsmöte där vi sätter oss in i er verksamhet, mål, organisation, utmaningar och kandidatprofilen. Tillsammans tar vi fram en kravprofil och så snart båda parter har godkänt den startar rekryteringsprocessen.

2

Kartläggning

Vi kartlägger och identifierar kandidater genom ett gediget search-arbete. Vi har flera Ã¥rs erfarenhet av att arbeta i LinkedIns mest avancerade sökverktyg, som ger goda möjligheter att hitta de mest relevanta kandidaterna. Som komplement utannonserar vi tjänsten och söker i vÃ¥ra nätverk och CV-databaser. Efter det följer intervjuer och kompetensbaserade djupintervjuer. Vi presenterar de tre bäst lämpade kandidaterna. 

3

Kandidatpresentation

När ni genomfört intervjuer med kandidaterna bollar vi tillsammans med er igenom vilken kandidat som är bäst lämpad för tjänsten och genomför referenstagning. Vi är måna om att ha en konsultativ approach där vi med vår erfarenhet vägleder er i er beslutsprocess. Slutligen: signering!

STEGET FÖRE

Framtidssäkra din kundtjänst

Genom att stå redo för framtidens kompetenskrav inom kundtjänst hjälper du ert företag till ökad kundnöjdhet. Men det slutar inte där. En riktigt vass rekrytering av en kundtjänstmedarbetare som har hög social och empatisk förmåga och förmåga att lösa komplexa problem, kommer att generera merförsäljning och en tydlig differentiering mot konkurrenter. Minskad personalomsättning blir en positiv bieffekt av engagerande arbetsuppgifter.

Genom att utveckla en rådgivande kundtjänst kan ditt företag:

  • Möta ökande kundförväntningar
  • Skapa en konkurrensfördel genom överlägsen service
  • Bygga starkare och mer lönsamma kundrelationer
  • Attrahera och behÃ¥lla topptalanger inom kundservice

Genom att transformera er kundtjänst till en strategisk tillgång skapar ni en kundserviceupplevelse som inte bara löser problem, utan också aktivt bidrar till ökad kundlojalitet.

Roller

Ett urval av roller vi tillsätter

1
1

KUNDCASE

VÃ¥ra senaste rekryteringsuppdrag

Rekrytering av Ekonomiassisstent till Svenska Ishockeyförbundet
  • Teknik
  • Teknisk support

Hero x Svenska Ishockeyförbundet | Ekonomiassistent

Svenska Ishockeyförbundet samlar Svensk Ishockey. De ger människor glädje och gemenskap, upplevelser och stolthet. Deras vision är att Sverige ska vara bäst i världen i ishockey pÃ¥ alla nivÃ¥er och vara den idrott som engagerar mest och fle…
  • Teknik
  • Teknisk support

Hero x Beijer Bygg | Content Manager

Beijer Byggmaterial AB är Sveriges största helägda bygghandelskedja med 116 byggvaruhus och kakelbutiker över hela Sverige. De förser både byggproffs och hemmaproffs med byggmaterial, verktyg och tjänster av hög kvalitet.
  • Teknik
  • Teknisk support

Hero x Ryds Bilglas | HR- och Lönekoordinator

Ryds Bilglas har sitt ursprung i Sundsvall där Erik Ryd 1947 startade Ryds Glasmästeri. Med tiden specialiserade de sig och idag är de ett renodlat bilglasföretag som finns i Sverige, Storbritannien, Norge, Danmark och Spanien.
  • Teknik
  • Teknisk support

Hero x EDTS | Kundservicemedarbetare

EDTS erbjuder drogtestprogram för arbetsplatser i Sverige och i hela Norden. De har över 25 Ã¥rs erfarenhet och administrerar över 100 000 drogtester varje Ã¥r och arbetar med bÃ¥de lokala och multinationella organisationer inom att antal olik…
  • Teknik
  • Teknisk support

Hero x Health and Sports Nutrition Group | Projektadministratör

Health and Sports Nutrition Group HSNG AB består av Gymgrossisten.com, Bodystore.com, Proteinfabrikken.no, Bodyman.dk samt Fitness Market Nordic och är ledande inom försäljning av kosttillskott och hälsokost på den nordiska marknaden. HSNG Å
  • Teknik
  • Teknisk support

Hero x Förlagssystem | Kundservicemedarbetare

Förlagssystem erbjuder effektiva logistiklösningar för bokbranschens olika aktörer. Uppdragsgivarna är bokförlag, bokklubbar, internetbokhandel och bokhandelskedjor som alla drar nytta av deras tjänster och av att vara samlade i en och samm…