ANLITA OSS / INKÖP / ORDERADMINISTRATÖR
Rekrytera eller hyr en Orderadministratör
Är ni i behov av en skicklig orderadministratör, ordermottagare eller orderhanterare? På Hero hjälper vi er att hitta rätt person för jobbet, oavsett om ni söker en fast anställd eller en tillfällig resurs. Med vår expertis inom rekrytering av administrativa roller säkerställer vi att ni får den kompetens ni behöver för att optimera er orderhantering.

REKRYTERING & KONSULTER
Varför rekrytera en orderadminstratör?
En duktig orderadministratör är nyckeln till en smidig och effektiv orderprocess. Genom att rekrytera eller hyra in rätt person kan ni:
- Förbättra kundnöjdheten genom snabb och korrekt orderhantering
- Minska fel och missförstånd i orderprocessen
- Effektivisera arbetsflöden och spara tid
Frigöra resurser så att säljare kan fokusera på att generera nya affärer
Orderadministratören fungerar som en viktig länk mellan kunder, säljare och lager. Arbetsuppgifterna kan variera beroende på bransch och företagets storlek, men typiska ansvarsområden inkluderar att ta emot och registrera ordrar, mata in orderinformation i affärssystem, skapa offerter och följa upp kundförfrågningar, koordinera leveranser med lager och logistikavdelning, hantera returer och reklamationer samt uppdatera kunder om orderstatus.
Process
Så hittar vi kompetensen du behöver – vår rekryteringsprocess
Nedan hittar du vår rekryteringsprocess steg för steg.
1
Kravprofilsmöte
Vi börjar med ett kravprofilsmöte där vi sätter oss in i er verksamhet, mål, organisation, utmaningar och kandidatprofilen. Tillsammans tar vi fram en kravprofil och så snart båda parter har godkänt den startar rekryteringsprocessen.
2
Kartläggning
Vi kartlägger och identifierar kandidater genom ett gediget search-arbete. Vi har flera års erfarenhet av att arbeta i LinkedIns mest avancerade sökverktyg, som ger goda möjligheter att hitta de mest relevanta kandidaterna. Som komplement utannonserar vi tjänsten och söker i våra nätverk och CV-databaser. Efter det följer intervjuer och kompetensbaserade djupintervjuer. Vi presenterar de tre bäst lämpade kandidaterna.
3
Kandidatpresentation
När ni genomfört intervjuer med kandidaterna bollar vi tillsammans med er igenom vilken kandidat som är bäst lämpad för tjänsten och genomför referenstagning. Vi är måna om att ha en konsultativ approach där vi med vår erfarenhet vägleder er i er beslutsprocess. Slutligen: signering!
KONSULTER & BEMANNNING
Sprint eller maraton? Konsult- och bemanningslösningar för långa och korta behov.
Med våra konsult- och bemanningslösningar kan ni snabbt få tillgång till rätt kompetens utan att anställa. Det ger er flexibilitet och möjligheten att testa en kandidat innan en eventuell rekrytering.
- Snabb och flexibel lösning – Vi hittar rätt kompetens utifrån ert behov, oavsett roll eller uppdrag.
- Kvalitetssäkrad matchning – Noggrant utvalda kandidater genom en beprövad och effektiv rekryteringsprocess.
- Inga extra kostnader – Ni betalar endast för den tid konsulten faktisk arbetar.
- Enkel och smidig kontraktering – Vi hanterar hela anställningen och säkerställer en trygg och effektiv start.
- Vi tar fullt arbetsgivaransvar, ni får mer tid till annat – Vi sköter allt administrativt kring anställningen såsom lön, försäkringar och arbetsrättsliga frågor. Tiden ni sparar kan ni istället lägga på att utveckla er verksamhet.
- Engagerad och närvarande konsultchef – Våra konsultchefer följer upp löpande och stöttar konsulterna.
- Möjlighet till överrekrytering – Om matchningen känns rätt kan ni enkelt ta över anställningen utan extra kostnad efter 1000 arbetade timmar dvs ca 6 månaders heltidsarbete.

Kontakta oss
Behöver ni förstärka er organisation?
Fyll i formuläret med era uppgifter och information om hur vi kan hjälpa er så kontaktar vi er.
Roller