Kunskapsbank
Ta del av vår blogg
Här kan du hitta insikter, nyheter och artiklar för dig som arbetar med rekrytering, HR och ledarskap.

- Uncategorized
Framtidens kundservice: AI:s roll och vikten av rätt kompetens

NYHETSBREV
Vill du ha senaste insikterna inom rekrytering och HR direkt till din mail månadsvis?

- Uncategorized
Att investera i medarbetares utveckling en skattkista för engagemang!
Forskning har visat att när anställda känner att deras potential inte tas tillvara, påverkas både arbetsglädje och engagemang negativt. Detta har i sin tur en direkt koppling till företagets övergripande resultat och framgång. Det är därför avgörande för både individer och organisationer att skapa en miljö som främjar kontinuerligt lärande och utveckling.

- Uncategorized
En god kandidatupplevelse enligt forskningen
Något av det som diskuteras mest just nu inom rekrytering är kandidatupplevelsen. Det är alltid två som väljer i en rekryteringsprocess – en kandidat och en arbetsgivare. Om kandidaten får en negativ kandidatupplevelse spelar det tyvärr ingen roll hur valida eller effektiva urvalsmetoderna är, för det kommer aldrig att bli en underskrift på det pappret. Tema HR har skrivit en artikel om vetenskapen bakom en god kandidatupplevelse och vi har sammanfattat de viktigaste insikterna.

- Uncategorized
The Service Profit Chain
En studie som Brilliant Future gjort visar att lojala kunder skapar nästan dubbelt så stor lönsamhet jämfört med de som bara är nöjda. Fakta som givetvis får alla företag att tänka: hur kan vi skapa fler lojala kunder? Jo, engagerade medarbetare kan vara ett bra ställe att börja på, de ger nämligen lojala kunder och gör i nästa led alltså företaget lönsamt. Men en heads up för att det ju också kan vara tvärtom… HR och marknad måste därför samarbeta med en gemensam målbild och strategi för att skapa lönsamhet i företaget.

- Uncategorized
Så skapar du tillit när du rekryterar – 5 tips
Rekryteringsprocessen är en del av ditt varumärke. Hur de sökande upplever att de blir behandlade, vad som sägs och hur du och ditt företag agerar, det är saker som sammantaget ger kandidaten en uppfattning om företagets varumärke och employer brand. Men hur gör man då för att skapa förtroende och för att bygga en tillitsfull och äkta rekryteringsprocess, som dessutom stämmer överens med företagets varumärke? Vi har listat några tips.