Rekrytering / KUNDTJÄNST / TEKNISK KUNDTJÄNST

Rekrytera kundtjänstmedarbetare med teknisk kompetens

I takt med att AI tar större bredd inom kundtjänst blir teknisk kompetens avgörande för företagets framgång. Att rekrytera rätt personal som kan hantera både kundservice och tekniska utmaningar är nyckeln till ökad effektivitet inom kundtjänst.

Kundtjänst AI

Rekrytering & konsulter

Den stora transformationen inom kundtjänst – AI i centrum

I den stora kundtjänsttranformationen, med epicenter i den digitala utvecklingen, står rekrytering av framtidssäkrad kompetens i fokus. På ena sidan i polariseringen av kundtjänstkompetens finns AI-kompetens som för företag framåt med effektivisering och automatisering. I den andra planhalvan finns kundtjänstmedarbetare med ökade krav på social och empatisk problemlösningsförmåga.

När det kommer till den tekniska, AI-drivna delen av kundtjänstarbetet är frågan alla företag bör ställa sig – Vilken kompetens behöver vi rekrytera för att underhålla och utveckla de tekniska funktioner som nu ligger inom kundtjänstområdet?

Process

Så hittar vi kompetensen du behöver – vår rekryteringsprocess

Nedan hittar du vår rekryteringsprocess steg för steg.

1

Kravprofilsmöte

Vi börjar med ett kravprofilsmöte där vi sätter oss in i er verksamhet, mål, organisation, utmaningar och kandidatprofilen. Tillsammans tar vi fram en kravprofil och så snart båda parter har godkänt den startar rekryteringsprocessen.

2

Kartläggning

Vi kartlägger och identifierar kandidater genom ett gediget search-arbete. Vi har flera års erfarenhet av att arbeta i LinkedIns mest avancerade sökverktyg, som ger goda möjligheter att hitta de mest relevanta kandidaterna. Som komplement utannonserar vi tjänsten och söker i våra nätverk och CV-databaser. Efter det följer intervjuer och kompetensbaserade djupintervjuer. Vi presenterar de tre bäst lämpade kandidaterna. 

3

Kandidatpresentation

När ni genomfört intervjuer med kandidaterna bollar vi tillsammans med er igenom vilken kandidat som är bäst lämpad för tjänsten och genomför referenstagning. Vi är måna om att ha en konsultativ approach där vi med vår erfarenhet vägleder er i er beslutsprocess. Slutligen: signering!

AI inom kundtjänst

Framtidssäkra er kundtjänst

Genom att rekrytera kundtjänstmedarbetare med teknisk kompetens som kan hjälpa er att implementera, integrera, underhålla och utveckla AI-lösningar, kan ni effektivisera era supportprocesser.

Vi på Hero är specialister på rekrytering inom kundtjänst sedan 2009. Tillsammans med våra kunder bygger vi team som kombinerar teknisk expertis med exceptionell kundservice, redo att möta morgondagens utmaningar.