Rekrytering / MARKNADSFÖRING / MARKNADSASSISTENT
Rekrytera Marknadsassistent
Sedan starten 2009 har vi rekryterat till koordinerande och supporterande roller inom marknadsföring. Vi känner till de dagliga utmaningarna som marknadsavdelningar står inför, och vi kommer att hitta er nästa marknadsassistent med precis rätt kompetens, rätt driv och rätt potential att skapa verkligt värde för ert företag.

REKRYTERING & KONSULTER
Allt mellan marknadsföring och growth hacking
Många marknadsavdelningar har de senaste åren genomgått en stor transformation från att ha arbetat med strikt marknadsföring till aktiviteter kopplade till ett tydligare tillväxtfokus. Detta innebär en förändring i marknadsassistentrollen.
Typiska ansvarsområden kan inkludera:
- Stöd i planering och genomförande av marknadsföringskampanjer
- Hantering av sociala medier och innehållsproduktion
- Analys av marknadsdata och rapportering
- Koordinering av events och mässor
- Administrativt stöd till marknadsavdelningen
Att anställa rätt marknadsassistent till ditt marknadsteam kan ge ditt företag flera fördelar såsom ökad effektivitet i marknadsföringsaktiviteter, stöd i att hålla jämna steg med digitala trender och förbättrad arbetsfördelning inom marknadsavdelningen.
Vi har en djup förståelse för de kommersiella avdelningarnas, och därmed funktionernas, utveckling. Vi hittar kandidater med rätt förståelse, rätt driv och rätt potential att skapa verkligt värde för er verksamhet.
Process
Så hittar vi kompetensen du behöver – vår rekryteringsprocess
Nedan hittar du vår rekryteringsprocess steg för steg.
1
Kravprofilsmöte
Vi börjar med ett kravprofilsmöte där vi sätter oss in i er verksamhet, mål, organisation, utmaningar och kandidatprofilen. Tillsammans tar vi fram en kravprofil och så snart båda parter har godkänt den startar rekryteringsprocessen.
2
Kartläggning
Vi kartlägger och identifierar kandidater genom ett gediget search-arbete. Vi har flera års erfarenhet av att arbeta i LinkedIns mest avancerade sökverktyg, som ger goda möjligheter att hitta de mest relevanta kandidaterna. Som komplement utannonserar vi tjänsten och söker i våra nätverk och CV-databaser. Efter det följer intervjuer och kompetensbaserade djupintervjuer. Vi presenterar de tre bäst lämpade kandidaterna.
3
Kandidatpresentation
När ni genomfört intervjuer med kandidaterna bollar vi tillsammans med er igenom vilken kandidat som är bäst lämpad för tjänsten och genomför referenstagning. Vi är måna om att ha en konsultativ approach där vi med vår erfarenhet vägleder er i er beslutsprocess. Slutligen: signering!
REKRYTERA KRAFT
En operativ kraft för hela marknadsavdelningen
Vi på Hero hjälper företag att hitta kandidater inom alla marknads- och kommunikationsroller. Alla marknadsassistenter i vårt kandidatnätverk har gedigen kompetens inom marknadsföring och god affärsförståelse.
Vi rekryterar assistenter inom marknadsföring som är duktiga kommunikatörer och uttrycker sig väl i tal och skrift, har goda kunskaper i de program som ni som bolag använder er av eller önskar använda er av. Detta kan vara exempelvis MS Office, Adobe CS, Canva, WordPress, EpiServer eller andra CMS.
Det kan ha varit han på bilden. 1980. Vill ni ha lite mer… uppdaterad… kraft så hittar vi det också.

Roller