Rekrytering / KUNDTJÄNST / KUNDTJÄNSTMEDARBETARE

Rekrytera eller hyr medarbetare inom kundtjänst

Kundtjänstmedarbetare är ansiktet utåt för ert företag. Att ha rätt person på rätt plats har sällan varit mer centralt än här, det kan handla om att vinna eller försvinna på en sekund.

Vi har tillsatt roller inom kundtjänst och kundservice sedan 2009. Det är vårt specialistområde, och vi vet vilka kompetenser som krävs idag och imorgon.

rekrytering kundtjänst

Rekrytering & KONSULTER

Med vilken kompetens framtidssäkrar ni er kundservice?

Tiotusentals rekryteringar i ryggen gör att vi vet vad vi pratar om – området kundservice befinner sig mitt i en stor transformation. För företag är det viktigaste att ha i åtanke att se över vilken kompetens som kommer att krävas för att möta kundernas förväntningar framöver.

All vår rekrytering utgår från ert behov, vi har ingen avbytarbänk med kandidater utan gör arbetet från grunden i varje enskild process för att hitta den perfekta matchningen. Vi gör det snabbt och med stor precision.

Process

Så hittar vi kompetensen du behöver – vår rekryteringsprocess

Nedan hittar du vår rekryteringsprocess steg för steg.

1

Kravprofilsmöte

Vi börjar med ett kravprofilsmöte där vi sätter oss in i er verksamhet, mål, organisation, utmaningar och kandidatprofilen. Tillsammans tar vi fram en kravprofil och så snart båda parter har godkänt den startar rekryteringsprocessen.

2

Kartläggning

Vi kartlägger och identifierar kandidater genom ett gediget search-arbete. Vi har flera års erfarenhet av att arbeta i LinkedIns mest avancerade sökverktyg, som ger goda möjligheter att hitta de mest relevanta kandidaterna. Som komplement utannonserar vi tjänsten och söker i våra nätverk och CV-databaser. Efter det följer intervjuer och kompetensbaserade djupintervjuer. Vi presenterar de tre bäst lämpade kandidaterna. 

3

Kandidatpresentation

När ni genomfört intervjuer med kandidaterna bollar vi tillsammans med er igenom vilken kandidat som är bäst lämpad för tjänsten och genomför referenstagning. Vi är måna om att ha en konsultativ approach där vi med vår erfarenhet vägleder er i er beslutsprocess. Slutligen: signering!

KONSULTER & BEMANNNING inom kundtjänst

Sprint eller maraton? Konsult- och bemanningslösningar för långa och korta behov.

Med våra konsult- och bemanningslösningar kan ni snabbt få tillgång till rätt kompetens utan att anställa. Det ger er flexibilitet och möjligheten att testa en kandidat innan en eventuell rekrytering.

  • Snabb och flexibel lösning – Vi hittar rätt kompetens utifrån ert behov, oavsett roll eller uppdrag.
  • Kvalitetssäkrad matchning – Noggrant utvalda kandidater genom en beprövad och effektiv rekryteringsprocess.
  • Inga extra kostnader – Ni betalar endast för den tid konsulten faktisk arbetar.
  • Enkel och smidig kontraktering – Vi hanterar hela anställningen och säkerställer en trygg och effektiv start.
  • Vi tar fullt arbetsgivaransvar, ni får mer tid till annat – Vi sköter allt administrativt kring anställningen såsom lön, försäkringar och arbetsrättsliga frågor. Tiden ni sparar kan ni istället lägga på att utveckla er verksamhet.
  • Engagerad och närvarande konsultchef – Våra konsultchefer följer upp löpande och stöttar konsulterna.
  • Möjlighet till överrekrytering – Om matchningen känns rätt kan ni enkelt ta över anställningen utan extra kostnad efter 1000 arbetade timmar dvs ca 6 månaders heltidsarbete.

Kontakta oss

Behöver ni stärka er kundtjänst med nya medarbetare?

Fyll i era uppgifter i kontaktformuläret så hör vi av oss till er inom kort.

Roller

Ett urval av roller vi tillsätter

1
1