kunskapsbank

Heartworking Project

Det var tidigt självklart för oss att ta ansvar. Det räckte helt enkelt inte att bara arbeta med affärer. Därför startade vi medarbetare på Hero Heartworking Project, där våra medarbetare och konsulter väljer att skänka pengar eller skapa projekt som syftar till att öka hållbarheten på arbetsmarknaden.

Syftet med Heartworking Project

Det viktiga för oss på Hero är att skapa möjlighet för våra medarbetare och konsulter att bidra till samhället på ett sätt som är meningsfullt och som skapar skillnad. Målet med projektet är att kunna påverka människor på arbetsmarknaden att kunna bli mer hållbara, samt att påverka arbetsplatser och strukturer för att ge människor rätt förutsättningar för detta.

Projekt initierade av medarbetare och konsulter

Heartworking Project finansieras genom att vi skänker 1–5 kronor per arbetad konsulttimme. Varje månad finns en öronmärkt summa för Heartworking Project, baserat på hur många konsulttimmar vi hyrt ut. Projekten initieras av våra konsulter och medarbetare, det är upp till vem som helst att komma med förslag på projekt och hur pengarna ska användas.

Exempel kan vara:

  • Bjuda in till föreläsningar
  • Göra hållbarhetsfrämjande satsningar för individer och grupper
  • Hålla event för dem som har det tufft att komma in på arbetsmarknaden
  • Utbilda i hur man som individ gör sig hållbare eller driva driva hållbarhetsfrågor

Fokus ligger på att sprida och lyfta den kunskap som finns och se till att alla som behöver kunskap får tillgång till det.

Stöd till organisationer som bidrar till hållbarhet på arbetsmarknaden

Pengarna kan också skänkas direkt till organisationer som vi väljer att stötta, vissa är återkommande och andra är tillfälliga stöd under projekt. Exempel på organisationer vi hittills stöttat är:

💚 Mind
💚 Musikhjälpen
💚 Hope for Kinshasa
💚 Together as One

Sedan starten har vi skänkt över en halv miljon till välgörenhet, och mer ska det bli. Vi på Hero vill rikta ett stort tack till våra kunder och konsulter som gör det möjligt för Heartworking Project att stötta både organisationer och individer, och på så sätt bidra till att skapa skillnad för så många människor i samhället. 

Kunskapsbank

Relaterat innehåll

1
1
Rekrytering kundtjänst
  • Uncategorized
Tips inför rekryteringen av kundtjänstmedarbetare

Det finns många saker att ta hänsyn till för att skapa en träffsäker rekrytering av kundtjänstmedarbetare. Vad man bör tänka på varierar till stor del mellan roller, branscher och bolag. När det kommer till rekrytering av kundservicemedarbetare bör man fundera igenom frågor specifikt kopplade till teamets samlade kompetens, sökkanaler för målgruppen du vill nå och hur ni ställer er till mjuka värden hos sökande med mer junior profil. Ta ett andetag och djupdyk i detta innan du går ut på marknaden och letar efter potentiella kandidater!

Läs mer
Kundservice
  • Uncategorized
Framtidens kundservice: AI:s roll och vikten av rätt kompetens

Kundservice står inför en spännande framtid, där generativ AI spelar en allt större roll i det dagliga arbetet. ”Åh nej!” tänker nog en och annan som läser detta. Dels för att människor är människor och gillar att bli bemötta av just… människor. Men också för att AI ibland anklagas för att ta i anspråk en för stor andel arbetstillfällen inom områden såsom kundservice. Stämmer verkligen detta? Vi har tagit ett djupdyk i frågan; vad är egentligen framtiden för AI och kundservice? 

Läs mer
Nordiskspråkig kundtjänst
  • Uncategorized
Rekrytering av nordiskspråkig kompetens till kundtjänst – så lyckas du.

Att rekrytera medarbetare med nordiska språkkunskaper till kundtjänst kan vara en utmaning, men det är också en nyckel till framgång för företag som vill expandera eller stärka sin position på den nordiska marknaden. I denna artikel går vi igenom strategier och tips för att lyckas med rekryteringen av norsktalande, finsktalande och dansktalande medarbetare till din kundtjänstavdelning.

Läs mer
Undvik felrekrytering
  • Uncategorized
Undvik felrekrytering. Strategier för att landa rätt kandidat för jobbet.

Att rekrytera rätt kompetens är något av det absolut mest avgörande för ett företags framgång. En felrekrytering kan dock leda till betydande kostnader. Betydande, det låter illavarslande tänker du med miniräknaren i högsta hugg. I denna artikel kommer vi att utforska olika anledningar till att en felrekrytering uppstår, men självklart kommer vi inte att lämna dig där. Nejdå. Vi ger också konkreta strategier för att rekrytera rätt. Det finns gott om hopp.

Läs mer
Lönetransparensdirektiv rekrytering
  • Uncategorized
Vad innebär Lönetransparensdirektivet i en rekryteringsprocess?

Lönetransparensdirektiv-vadå? Jo, nu är det dags att spetsa öronen för det går framåt när det gäller aktiva insatser för att minska löneskillnader mellan kvinnor och män. Lika lön för lika eller likvärdigt arbete – nu tar EU krafttag i frågan. Lönetransparensdirektivet syftar till att komma till rätta med löneskillnader mellan kvinnor och män genom att lägga grunden för ökad transparens i arbetsgivarens lönesättning. Under försommaren presenterades utredningen om hur EU:s lönetransparensdirektiv ska implementeras i svensk rätt och här kommer en kort sammanfattning av innehållet.

Läs mer
Billo rekrytering
  • Uncategorized
Billo. Snabb rekrytering vid hög arbetsbelastning.

Billo är den nya digitala brevlådan som kan samla all post i en och samma app. Både digitala och fysiska brev. Både myndighetspost och rolig post. Ja precis, även papperspost kan man välja att få i sin digitala brevlåda! Tjänsten är kostnadsfri och statligt godkänd som digital brevlåda. 

Läs mer