Rekrytering / KUNDTJÄNST / 1st line Customer Support
Rekrytera Firstline Support. För dig som vill att kundtjänst ska leverera på riktigt.
Det här är frontlinjen. Här avgörs om kunden blir kvar eller går vidare. Därför duger det inte med någon som bara svarar i telefon. Du behöver Firstline support som kan läsa läget, lösa trådarna och göra det med ett leende i rösten. Det är exakt den typen av personer vi levererar.
På Hero hjälper vi dig att rekrytera 1st line support som är mer än serviceproffs – de är kulturbärare, problemlösare och varumärkets ansikte (röst?) utåt.
Rekrytering & KONSULTER
En bra supportperson räddar dagen. En grym supportperson räddar affären.
Våra kandidater vet hur man hanterar trycket, håller tempot och löser ärenden innan de ens hunnit bli problem. De levererar svar, inte standardsvar. Och de gör det med pondus, precision och proffsighet.
Deras vardag:
- Lyssna snabbt, förstå rätt, agera direkt
- Lösa 90 % av alla ärenden i första kontakt
- Hålla huvudet kallt när trycket ökar
- Leverera service som märks – i varje kanal
- Vara kundens hjälte och företagets bästa ambassadör
Nu är tiden att höja ribban. Och vi vet exakt vilka som klarar att hoppa över den.
ANLITA KONSULTER
Sprint eller maraton? Konsulter för kortsiktiga och långsiktiga uppdrag.
När det kommer till rekrytering inom kundtjänst är vi bland de främsta i branschen, och vi erbjuder både direkta rekryteringar och konsultlösningar. Allt beroende på hur ert behov ser ut.
Konsulter kan ni hyra av oss i upp till 24 månader. Det ger flexibilitet när ni vill förstärka tillfälligt eller helt enkelt inte vet hur länge behovet kommer att bestå. Skulle ni sedan vilja göra ett övertag av konsulten går det självklart bra, efter 1000 timmar (ca 6 månader heltid) erbjuder vi fritt övertag av er konsult.
Process
Så hittar vi kompetensen du behöver – vår rekryteringsprocess
Nedan hittar du vår rekryteringsprocess steg för steg.
1
Kravprofilsmöte
Vi börjar med ett kravprofilsmöte där vi sätter oss in i er verksamhet, mål, organisation, utmaningar och kandidatprofilen. Tillsammans tar vi fram en kravprofil och så snart båda parter har godkänt den startar rekryteringsprocessen.
2
Kartläggning
Vi kartlägger och identifierar kandidater genom ett gediget search-arbete. Vi har flera års erfarenhet av att arbeta i LinkedIns mest avancerade sökverktyg, som ger goda möjligheter att hitta de mest relevanta kandidaterna. Som komplement utannonserar vi tjänsten och söker i våra nätverk och CV-databaser. Efter det följer intervjuer och kompetensbaserade djupintervjuer. Vi presenterar de tre bäst lämpade kandidaterna.
3
Kandidatpresentation
När ni genomfört intervjuer med kandidaterna bollar vi tillsammans med er igenom vilken kandidat som är bäst lämpad för tjänsten och genomför referenstagning. Vi är måna om att ha en konsultativ approach där vi med vår erfarenhet vägleder er i er beslutsprocess. Slutligen: signering!
KONSULTER & BEMANNNING inom kundtjänst
Hero, you tell me why.
För att vi inte gissar. Vi vet vad som krävs i Firstline support – och vi nöjer oss absolut aldrig med ”good enough”. Vi levererar kandidater som klarar tempot, älskar kundkontakt och gör skillnad från första samtalet.
- Inga CV-högar. Bara rätt människor.
- +15 års erfarenhet av supportrekrytering
- Kvalitetssäkrade processer med tempo
- Kandidater med energi, hjärta och verktygen redo
Vi har nästa supportstjärna redo att kliva in i morgon.
Kontakta oss
Behöver ni stärka er kundtjänst med nya medarbetare?
Fyll i era uppgifter i kontaktformuläret så hör vi av oss till er inom kort.
Roller