Rekrytering / KUNDTJÄNST / Head of Customer SERVICE

Rekrytera Head of Customer Service

En vass kundtjänstchef gör mer än att hantera köer, scheman och eskalerade ärenden. De bygger upp ett maskineri som inte bara fungerar – det levererar. För teamet, för kunden och för affären. En stark Head of Customer Service ser till att varje kontaktpunkt räknas, att varje insats kan mätas och att varje förbättring driver resultat.

På Hero hjälper vi företag att rekrytera kundtjänstchefer som vet att support inte är en kostnad; det är en affärskritisk funktion. När rätt person sitter i förarsätet, ökar lojaliteten, effektiviteten och lönsamheten. Punkt.

rekrytering kundtjänst

Rekrytering & KONSULTER

Ledarskap för starkare kundupplevelser

Det handlar inte om att bara fylla en chefsstol, det handlar om att hitta en ledare som ser helheten, driver förändring och bygger något som håller. En kundtjänstchef som kombinerar människonära ledarskap med strukturell skärpa. Som formar team som presterar och trivs. Som bygger processer som klarar både tillväxt och förväntningar. Och som ser till att kundtjänst inte bara levererar service, utan faktiskt stärker affären.

Rätt ledare tar ägarskap för helheten; från medarbetarengagemang till kundnöjdhet, från teknik till teamstruktur. De leder förändringsprojekt med affären i fokus, implementerar hållbara arbetssätt och säkerställer att supporten är rustad för morgondagens krav. De vågar utmana det gamla, men har fingertoppskänsla nog att få med sig människor på vägen.

Att rekrytera en Head of Customer Service handlar om mer än drift – det handlar om att bygga en plattform för tillväxt, lojalitet och kvalitet.

Det är där vi kommer in.

Process

Så hittar vi kompetensen du behöver – vår rekryteringsprocess

Nedan hittar du vår rekryteringsprocess steg för steg.

1

Kravprofilsmöte

Vi börjar med ett kravprofilsmöte där vi sätter oss in i er verksamhet, mål, organisation, utmaningar och kandidatprofilen. Tillsammans tar vi fram en kravprofil och så snart båda parter har godkänt den startar rekryteringsprocessen.

2

Kartläggning

Vi kartlägger och identifierar kandidater genom ett gediget search-arbete. Vi har flera års erfarenhet av att arbeta i LinkedIns mest avancerade sökverktyg, som ger goda möjligheter att hitta de mest relevanta kandidaterna. Som komplement utannonserar vi tjänsten och söker i våra nätverk och CV-databaser. Efter det följer intervjuer och kompetensbaserade djupintervjuer. Vi presenterar de tre bäst lämpade kandidaterna. 

3

Kandidatpresentation

När ni genomfört intervjuer med kandidaterna bollar vi tillsammans med er igenom vilken kandidat som är bäst lämpad för tjänsten och genomför referenstagning. Vi är måna om att ha en konsultativ approach där vi med vår erfarenhet vägleder er i er beslutsprocess. Slutligen: signering!

INTERIMSLÖSNINGAR

Interimslösningar som driver utvecklingen framåt.

Ledarskap kan inte pausas. När en nyckelperson försvinner, ett projekt behöver riktning eller förändring ska drivas igenom, då är tiden knapp, men kraven skyhöga. Då behövs interima ledare som inte bara håller ihop vardagen, utan faktiskt skapar affärsvärde från dag ett.

På Hero levererar vi interimslösningar inom kundtjänst, customer success, CX och AI/transformation med ett tydligt syfte: att stärka er leverans, ert team och er kundupplevelse – så att det märks på sista raden.

Interim rekrytering

Kontakta oss

Behöver ni stärka er kundtjänst med en ny ledare?

Fyll i era uppgifter i kontaktformuläret så hör vi av oss till er inom kort.

Roller

Ett urval av roller vi tillsätter

1
1