Rekrytering / KUNDTJÄNST / second line Support

Rekrytera second line support. När första linjen inte räcker hela vägen.

2nd line support är inte backup – det är ryggraden. När frågorna blir för tekniska, systemen strular eller kunderna behöver djupare hjälp, är det här teamet som kliver fram. De som tar vid där andra släpper – och löser det. Punkt. Vi hjälper er att rekrytera Secondline support som kan tekniken, älskar problemlösning och vet hur man håller både system och kunder i rullning.

rekrytering kundtjänst

Rekrytering & KONSULTER

2nd line som vet vad de gör – och varför.

Våra kandidater är inte bara tekniskt vassa. De har service i ryggraden och driv nog att gå till botten med varje ärende. De tänker inte “det där är någon annans problem” – de tar ansvar, gräver djupt och levererar lösningar som håller.

Det här är personer som:

  • Hanterar eskalerade ärenden från 1st line utan att blinka
  • Felsöker system, integrationer och applikationer
  • Kommunicerar pedagogiskt med användare, även när det blir komplext
  • Jobbar nära IT, utveckling eller produktsupport
  • Tar ansvar för dokumentation, knowledge bases och teknisk supportstruktur

Kort sagt: de räddar kundupplevelsen – på riktigt.

Process

Så hittar vi kompetensen du behöver – vår rekryteringsprocess

Nedan hittar du vår rekryteringsprocess steg för steg.

1

Kravprofilsmöte

Vi börjar med ett kravprofilsmöte där vi sätter oss in i er verksamhet, mål, organisation, utmaningar och kandidatprofilen. Tillsammans tar vi fram en kravprofil och så snart båda parter har godkänt den startar rekryteringsprocessen.

2

Kartläggning

Vi kartlägger och identifierar kandidater genom ett gediget search-arbete. Vi har flera års erfarenhet av att arbeta i LinkedIns mest avancerade sökverktyg, som ger goda möjligheter att hitta de mest relevanta kandidaterna. Som komplement utannonserar vi tjänsten och söker i våra nätverk och CV-databaser. Efter det följer intervjuer och kompetensbaserade djupintervjuer. Vi presenterar de tre bäst lämpade kandidaterna. 

3

Kandidatpresentation

När ni genomfört intervjuer med kandidaterna bollar vi tillsammans med er igenom vilken kandidat som är bäst lämpad för tjänsten och genomför referenstagning. Vi är måna om att ha en konsultativ approach där vi med vår erfarenhet vägleder er i er beslutsprocess. Slutligen: signering!

ANLITA KONSULTER

Sprint eller maraton? Konsulter för kortsiktiga och långsiktiga uppdrag.

När det kommer till rekrytering inom kundtjänst är vi bland de främsta i branschen, och vi erbjuder både direkta rekryteringar och konsultlösningar. Allt beroende på hur ert behov ser ut.

Konsulter kan ni hyra av oss i upp till 24 månader. Det ger flexibilitet när ni vill förstärka tillfälligt eller helt enkelt inte vet hur länge behovet kommer att bestå. Skulle ni sedan vilja göra ett övertag av konsulten går det självklart bra, efter 1000 timmar (ca 6 månader heltid) erbjuder vi fritt övertag av er konsult.

Rekrytering kundtjänst

Kontakta oss

Behöver ni stärka er kundtjänst med nya medarbetare?

Fyll i era uppgifter i kontaktformuläret så hör vi av oss till er inom kort.

Roller

Ett urval av roller vi tillsätter

1
1